Name: logo vandværket i skole.png.
Hornslet Vandværk i Skole
Indsigt i dit lokale vand
Vandguiden

Søg og find informationer om vand

Gå på faglig opdagelse

Vandguiden.dk er det sted, hvor du finder forklaringer om vandværker og vandværksdrift, skrevet til vandværksfolk af firmaer, som arbejder for vandværkerne eller af vandværksfolk selv.
Det er derfor et oplagt sted også for skoleklasser at lede efter flere oplysninger.
Du kan søge på ord og emner, få forklaringer på analyseparametre eller selv stille spørgsmål til vandguidens fagpanel.
Måske kan I være heldig at få en fagperson i telefonen, hvis du og din klasse har et særlig vigtigt emne eller spørgsmål eller komme på besøg, hvor der bores eller laves andet vandværksarbejde.
Besøg sitets forside og hjælp hinanden med at udforske, mulighederne for mere viden på www. vandguiden.dk - god læseslyst!
Skoleprojektet
Vandværket i skole er lavet i samarbejde med skolens lokale vandforsyning. Se vores vejledning og læs om tankerne bag projektet:
Vandguiden
Få mere viden. Vandguiden sætter fokus på samarbejdet mellem vandværker, producenter af grundvandet, leverandører og myndigheder:
Mitdrikkevand
Mitdrikkevand.dk giver et aktuelt overblik over drikkevandets tilstand og udvikling. Prøv om du kan finde resultaterne for dit lokale vand:
Udgivet af Hornslet Vandværk i samarbejde med Syddjurs Vandråd og DVN
Vi samarbejder om projektet
Er du også interesseret i at være med?
Denne hjemmeside er lavet med svift.net - Din vision. Dit site.